10 tipů jak řešit SEO

Občas se mě na to lidé ptají, občas si ťukám na hlavu, co za bláboly některé firmy říkají jen aby vydělali. Rozhodl jsem se tedy sepsat těchto 10 tipů, které Vám pomohou se SEO, víc, než nějací erudovaní "specialisté". Vždy ale platí, že je důležité myslet a přemýšlet a ne jen slepě následovat jedince nebo skupinu!

Neřešte SEO

SEO je v první řadě marketingový nástroj, jak z firem tahat peníze. Jeho původní význam je bohužel velmi v pozadí. Navíc, když přestanete řešit SEO, budete mít více času na jiné, důležitější a především praktičtější věci, například UX.

Nepleťte si SEO s reklamou

SEO není reklama. SEO, jak už zkratka napovídá, je optimalizace stránek pro vyhledávače. Reklama Vás často přijde na daleko méně peněz a pravděpodobně Vám bude daleko užitečnější.

Zapomeňte na staré pravdy

Vývoj vyhledávačů se neustále mění. Co dnes platí, zítra nemusí. Co Vám dnes pomáhá, zítra může škodit. Odprostěte se od historie. Zapomeňte na fígly tipu křížené odkazy, skryté texty a jiné blbosti, které si myslíte že Vám pomohou.

Nebojujte, podřiďte se

S vyhledávačem nebojujte. Byl by to boj s větrnými mlýny. Každé Vaše opatření dříve nebo později prokoukne, a vám zase uškodí. Raději mu pomozte. Zjednodušte mu práci s Vašimi stránkami. Použijte mikroformáty, správné tagy, a generujte správný a validní html kód.

Zaměřte se na Vaše návštěvníky

UX, neboli uživatelský zážitek, je to, co Vám se SEO pomůže. Pokud bude stránka čitelná pro Vaše návštěvníky, bude čitelná i pro vyhledávač. Vyhledávače dávno pracují s umělou inteligencí na různých úrovních, a cíl této inteligence, je koukat na stránku jako uživatel.

Dělejte čisté nepřeplácané weby

Je to vlastně konkrétní UX doporučení. Čím méně toho na stránce bude, tím lépe se v ní člověk a tedy i vyhledávač vyzná. Čistějším vzhledem a i html kódem můžete získat i responsivitu. Čím použitelnější budou Vaše stránky na mobilních zařízeních, čtečkách pro nevidomé atd., tím přehlednější budou pro vyhledávač.

Dělejte statické weby

Stránky které se méně často mění, ideálně vůbec, přináší návštěvníkům ale i vyhledávačům jistotu. A jistota je dobrá a pozitivní motivace se na stránky vracet. A i když vyhledávače umí zpracovávat JavaScript, vždy to raději dělat nebudou. Pokud tedy musíte mít stránky plné dynamiky, zvažte, jaký to má smysl a používejte JavaScript s rozumem.

Chovejte se sluště

Čím více budete používat standardní chování, tím lépe se s Vámi bude pracovat. Pokud nějaká stránka z libovolného důvodu neexistuje, dejte to vědět správnou odpovědí http odpovědí. Používejte permanentní přesměrování, pokud obsah stěhujete na jinou url. Dávejte vědět v html, že jde o duplicitní obsah. Chováte se tak slušně nejen k robotům, ale i k uživatelům.

Optimalizujte pro sociální sítě

Víte jak vypadají odkazy na Vaše stránky na sociálních sítích ? Twitter a Facebook jsou velmi striktní k tomu, jakým způsobem vizualizují obsah. Hromadou pěkných meta tagů a správným chováním, můžete udělat odkazy hezčí, atraktivnější. Nikdy ale nepodvádějte, to by se Vám na sociálních sítích 2x vymstilo!

Tvořte atraktivní obsah

Obsah je to, co k Vám přiláká návštěvníky. Mějte na paměti, že návštěvník, přišel kvůli obsahu. Pokud ho nemáte, zase odejde. Máte-li firmu, dejte na stránky to, co tam návštěvníci hledají, a dejte jim to hezky, přehledně až pod nos. Berte stránky jako nástroj, který Vám ušetří čas, jako vstupní bránu do Vašeho světa. Nedělejte ze stránek reklamu.


Author:

Discussion

Your comment:

© 2019 Ondřej Tůma McBig. Ondřej Tůma | Based on: Morias | Twitter: mcbig_cz | RSS: articles, twitter