SEO je v první řadě marketingový nástroj, jak z firem tahat peníze. Jeho původní význam je bohužel velmi v pozadí. Navíc, když přestanete řešit SEO, budete mít více času na jiné, důležitější a především praktičtější věci, například
SEO není reklama. SEO, jak už zkratka napovídá, je optimalizace stránek pro vyhledávače. Reklama Vás často přijde na daleko méně peněz a pravděpodobně Vám bude daleko užitečnější.
Vývoj vyhledávačů se neustále mění. Co dnes platí, zítra nemusí. Co Vám dnes pomáhá, zítra může škodit. Odprostěte se od historie. Zapomeňte na fígly tipu křížené odkazy, skryté texty a jiné blbosti, které si myslíte že Vám pomohou.
S vyhledávačem nebojujte. Byl by to boj s větrnými mlýny. Každé Vaše opatření dříve nebo později prokoukne, a vám zase uškodí. Raději mu pomozte. Zjednodušte mu práci s Vašimi stránkami. Použijte mikroformáty, správné tagy, a generujte správný a validní html kód.
UX, neboli uživatelský zážitek, je to, co Vám se SEO pomůže. Pokud bude stránka čitelná pro Vaše návštěvníky, bude čitelná i pro vyhledávač. Vyhledávače dávno pracují s umělou inteligencí na různých úrovních, a cíl této inteligence, je koukat na stránku jako uživatel.
Je to vlastně konkrétní UX doporučení. Čím méně toho na stránce bude, tím lépe se v ní člověk a tedy i vyhledávač vyzná. Čistějším vzhledem a i html kódem můžete získat i responsivitu. Čím použitelnější budou Vaše stránky na mobilních zařízeních, čtečkách pro nevidomé atd., tím přehlednější budou pro vyhledávač.
Stránky které se méně často mění, ideálně vůbec, přináší návštěvníkům ale i vyhledávačům jistotu. A jistota je dobrá a pozitivní motivace se na stránky vracet. A i když vyhledávače umí zpracovávat JavaScript, vždy to raději dělat nebudou. Pokud tedy musíte mít stránky plné dynamiky, zvažte, jaký to má smysl a používejte JavaScript s rozumem.
Čím více budete používat standardní chování, tím lépe se s Vámi bude pracovat. Pokud nějaká stránka z libovolného důvodu neexistuje, dejte to vědět správnou odpovědí http odpovědí. Používejte permanentní přesměrování, pokud obsah stěhujete na jinou url. Dávejte vědět v html, že jde o duplicitní obsah. Chováte se tak slušně nejen k robotům, ale i k uživatelům.
Víte jak vypadají odkazy na Vaše stránky na sociálních sítích ? Twitter a Facebook jsou velmi striktní k tomu, jakým způsobem vizualizují obsah. Hromadou pěkných meta tagů a správným chováním, můžete udělat odkazy hezčí, atraktivnější. Nikdy ale nepodvádějte, to by se Vám na sociálních sítích 2x vymstilo!
Obsah je to, co k Vám přiláká návštěvníky. Mějte na paměti, že návštěvník, přišel kvůli obsahu. Pokud ho nemáte, zase odejde. Máte-li firmu, dejte na stránky to, co tam návštěvníci hledají, a dejte jim to hezky, přehledně až pod nos. Berte stránky jako nástroj, který Vám ušetří čas, jako vstupní bránu do Vašeho světa. Nedělejte ze stránek reklamu.
© 2023 Ondřej Tůma McBig. Ondřej Tůma | Based on: Morias | Twitter: mcbig_cz | RSS: články, twitter