Úvodní teoretická část mé "příručky pro začátečníky". V kurzech studenty nudím nějakou tou historií, to zde dělat nebudu, nicméně se pokusím nastínit některé pojmy a pravidla práce s počítače, které by měl takový uživatel znát.
V souvislosti s rozhodnutím Švédského soudu o osudu serveru The Pirate Bay se opět bouřlivě diskutuje o ochraně autorských práv u nás a v celé evropě. I já se přiživím na cele kauze malým zamyšlením.
Sepsal sem druhý díl o problémech aplikací, které působí uživatelům problémy. Nejde ani tak o chyby jako spíše neduhy a slabiny programů. Ne vždy je řešení prosté a tento text má tedy sloužit především k úvaze jak to udělat jinak - lépe. Dnešní díl se ale dotýká i vlastností které mohou trápit i pokročilé uživatele.
Tímto "článkem" a případně dalšími v pokračování bych chtěl upozornit na různé překážky, které číhají na začínající uživatele PC i když pokročilému uživateli nedělají problém, a jsou zažité, někomu kdo u počítače sedí poprvé mohou činit problémy zcela zásadní. Vycházím přitom z mých zkušeností z učení a tento text je tedy programátorskou částí seriálu Pravé tlačítko myši je všemocné. Soudruhy z NDR pak jsou všichni, kdo mají a měli podíl na tvorbě právě těchto problematických míst.
Již několik let učím základy práce s PC několik konkrétních typů lidí. Tento kontakt s obyčejnými uživateli, kteří se často s dnešní podobou IT příliš nesetkali mi přinesl mnoho. Své poznatky bych tedy chtěl nějak zúročit a to hned na dvou frontách. První fronta je výuka práce s PC. Budoucí série článků by měla být jakousi kostrou, či podklady pro případnou knihu nebo průvodce uživatelů, kteří se chtějí s PC naučit pracovat. Druhá fronta je vývojová. Tedy tvůrcům aplikací by snad mohlo pomoci pochopit jak uživatelé budou jejich aplikace vnímat a jaké chování budou od nich vyžadovat.
© 2023 Ondřej Tůma McBig. Ondřej Tůma | Based on: Morias | Twitter: mcbig_cz | RSS: articles, twitter